خبر فرهنگی اگر راس دولت دارای روحیه جهادی باشد اما بدنه دولت جهادی نباشد، دستاوردی بدست نخواهد آمد 1400/11/16

🔹به گزارش خبرگزاری فارس از حسن آباد فشافویه، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم درگاهی امام جمعه حسن آباد ظهر امروز در خطبه‌های...

🔹به گزارش خبرگزاری فارس از حسن آباد فشافویه، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم درگاهی امام جمعه حسن آباد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با با بیان اینکه، دهه فجر باعث شد ما به حقیقت خودمان برگردیم، اظهار کرد: انقلاب مهمترین دستاوردش تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی بود.
بزرگان و پیرمردان این جمع یادشان هست که زمانی کشور ما را غارت می‌کردند و حق توحش هم از ما می‌گرفتند.

🔹وی با بیان اینکه، روزگاری در این مملکت ورود سگ و ایرانی به باشگاه های ورزشی انگلسی ها ممنوع بود، گفت: ایران امروز یک ابرقدرت در دنیا است و این را می شود از شعارهای انتخاباتی آمریکا فهمید چرا که یکی از شعارهای اصلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بود که برنامه هایشان در خصوص مقابله با ایران را مطرح می کردند؛ این به آن معنی است که اینکه ما ابرقدرت هستیم.

🔹امام جمعه حسن آباد افزود: امروز در اکثر مناطق کشور مدارس و دانشگاه وجود دارد و هر کسی بخواهد به تحصیل بپردازد هیچ مانعی برایش وجود ندارد. قبل از انقلاب فقط ارباب ها حق تحصیل داشتند و رعیت ها حق تحصیل نداشتند.

🔹درگاهی اضافه کرد: روزگاری در این مملکت پزشکان ما هندی بودند، الان در حال حاضر نه تنها مردم دیگر کشورها برای مداوا به ایران می‌آیند.

🔹وی با تاکید بر اینکه، امروز بینش سیاسی مردم رشد کرده و مردم در مسائل سیاسی مشارکت می کنند، بیان کرد: قبل از انقلاب مردم و جوانان را به سمت هوای نفسانی و شهوات می‌کشاندند و هر فرد با علمی قصد افزایش بینش سیاسی مردم را داشت، او را راهی زندان و حبس می‌کردند، اما اکنون اینطور نیست؛ اینها فقط بخشی از دستاوردهای عظیم انقلاب است.

🔹امام جمعه حسن آباد افزود: انقلاب به مردم جرات و جسارت داد تا مردم به خودباوری رسیدند و "ما می‌توانیم" را قبول کردند؛ همین خودباوری باعث شد نه تنها خودمان قدرتمند شویم بلکه این خودباوری باعث شد جبهه مقاومت در منطقه و دنیا شکل بگیرد.

🔹درگاهی با بیان اینکه، شرطی کردن اقتصاد کار اشتباهی بود که طی 8 سال اخیر انجام شد، همه چیز ما را به برجام گره زدند، حتی مشکل آب خوردن مردم را به برجام گره زده بودند، ادامه داد: آمریکا نسبت به ایران کینه و دشمنی دارد، چنین سیاستی با مذاکره حل نخواهد شد، اینها که از ابتدا دشمنی با ما دارند هیچ وقت به ما اجازه پیشرفت نمی‌دهند.

🔹وی با بیان اینکه، دولت قبل دولت عبرت نامیده شده است، گفت: وقتی مسئولی مشکلات کف جامعه را نبیند نمی‌تواند جهادی عمل کند، مسئولی که روحیه جهادی دارد بعد از آنکه در شهری سیل بیاید به سرعت در آن شهر حاضر می‌شود و به مردم خدمت می کند نه اینکه در ویلایش مشغول استراحت و خوشگذرانی باشد.

🔹امام جمعه حسن آباد با تاکید بر اینکه، مسئولان دولت فعلی باید از کاستی‌های دولت قبل عبرت بگیرند، افزود: مسئولان دولت فعلی همچنان که باید روحیه جهادی خود را حفظ کنند بلکه باید بدنه دولت را هم از مدیران جهادی تشکیل دهند، بدنه میانی و بدنه پایینی دولت هم بایستی روحیه جهادی داشته باشد، اگر در راس روحیه جهادی باشد اما در میانه و در بدنه پایین تر روحیه جهادی نباشد، دستاوردی بدست نخواهد آمد، لذا ما انتظار داریم تغییر و تحول سریعتری در همه عرصه ها شکل بگیرد.

🔹درگاهی در پایان با اشاره به نصب بنرهای ترحیم چند متری در شهر، خاطرنشان کرد: همانطور که همه شهروندان رعایت حال خانواده و آشنایان فرد متوفی را می‌کنند، خانواده مرحوم نیز می بایست رعایت حال همه شهروندان حسن آباد را بکنند. نصب بنرهای ترحیم در سطح شهر نه توجیه اقتصادی دارد و نه توجیه اجتماعی، پیشنهاد ما این است که مردم به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروند چرا که با توزیع بنرهای ترحیم در شبکه‌های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن اعلامیه‌ها می‌شود، این هزینه چند میلیونی نصب بنرهای 3 متری می تواند برای کار خیر و در جهت شادی روح آن مرحوم هزینه شود.

.🤝روابط عمومی  شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه
                                                                                                                                                                                                                                                                                         💐ازهمراهی شما بسیارسپاسگزاریم .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                      #حسن_آباد_فشافویه

  • hassanabadcity.ir/fastnews/8497
کلیه حقوق این وبگاه متعلق به شهرداری شهر حسن آباد می باشد- آخرین بروزرسانی سایت : 14:58 1403/1/28